söndag 14 mars 2010

negativ split*

Masade mig ut på långpass i dag. Drog på broddarna, för bitvis är det fortfarande väldigt isigt. Dock hemskt drygt att springa på asfalt med broddar. Så jag hoppade omkring i isen på sidan av vägarna där det var barmark. Folk måste ha trott att jag var tokig. Började långsamt och bekvämt, försökte sedan öka lite. Blev omsprungen av en löparräv från stadens löpklubb. Han gav glada tillrop och jag kunde öka lite mer. Kom hem på en hyfsad tid. 15km. Mer finns i benen. Ska nog bli bra det här.

Nu har vi varit och investerat** i bärbar DVD att ha i bilen till fjällsemestern. Snart kommer middagsgästerna. Ska bara städa lite först...

* negativ split heter det tydligen när man går ut långsamt för att sedan öka under ett löp-lopp.
**ja, det är faktiskt en investering, hur underhåller man annars två 2,5-åringar under 6 timmar i bilen?

7 kommentarer:

  1. Skönt när det känns att det finns mer kvar i benen! När ska ni till fjälls? och vart? Mina trakter?

    SvaraRadera
  2. Loppanlej: vi drar till Fjätervålen om en vecka. Rätt landskap i alla fall, fast det är väl inte så nära dig. Jag hoppas i alla fall på sköna telissvängar och x antal mil på platten!

    SvaraRadera
  3. Haha känner igen mig angående "is-hoppen" med broddarna. Och det måste ju verkligen se knäppt ut.. som att man föredrar isen liksom ;)

    SvaraRadera
  4. Miranda: fast det är ju skönt att vara lite knäpp ibland!

    SvaraRadera
  5. Åker du telisar???? Då är du min idol. Det är så sjukt snyggt!

    SvaraRadera
  6. Det är definitivt en investering med bärbar DVD. Vi har en sådan man sätter på nackstödet och styr från framsätet. Helt klart något som räddade oss på vår Danmarksresa och vår fjällresa förra julen. Negativ split låter jobbigt.

    SvaraRadera
  7. Loppanlej: och sjukt roligt!

    Jenny: jepp, en sån har vi skaffat. det är jobbigt, men kul att springa.

    SvaraRadera