söndag 7 mars 2010

andra gången gillt

I dag tog jag med mig IFånen ut i löpspåret, satte på GPS:en och försökte sporra mig själv till att springa milen på under en timma. Varje kilometer skulle alltså gå på under 6 minuter. Inte så snabbt för gasell-löpare, men en bit under mitt komforttempo. Så jag klockade varje kilometer. I början gick det fint, jag hade god marginal till 6 min/km. Runt 5km blev det riktigt jobbigt och jag kom över 6 min. Fick börja pressa lite och kom ner till strax under 6 min/km igen. Sista kilometern klarade jag inte under 6 min, men jag klockade ändå in på 59:30. Hade då 1,2 km kvar hem, och det gick inte fort. Snittfart under hela rundan blev tillslut 5:59 och även om det inte var fantastiskt så är jag nöjd.

Dessutom lyste ju solen och det var allmänt skönt ute.

Nu ska jag svulla brownies.

3 kommentarer:

  1. Wow vad bra gjort! Att springa milen under timmen är ett av mina mål för säsongen! Själv sprang jag en mil på 1 h och 20 min idag, "långpass" enligt Szalkais Halvmarathonprogram ;) Men det var mycket snö och backar så det känns ändå ok :) Vart sprang du någonstans?

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat, Frida!
    Duktiga du! :-)

    SvaraRadera
  3. Marialino: duktig du är som följer ett program! Jag sprang Stabby-Librobäck-Röbo-Gränby-Fålhagen-Svartbäcken-Fyrishov-hem.

    miasvardag: tack!

    SvaraRadera