fredag 19 februari 2010

om att ha fel i huvudet

Lisa undrar vad det är för fel i huvudet på oss som cyklar till jobbet i det här vädret. Ja, vad ska man svara på det? Gammal ohejdad vana mest. Jag har alltid cyklat. I alla väder. Bussar och jag är inte kompatibla. De går inte när jag vill eller dit jag vill och de är svettiga och fulla av baciller. Nu äger jag visserligen en bil, men det känns ju liksom livsfarligt att köra den i all snö. För att inte tala om hur jobbigt det är att skotta fram den.

Så jag cyklar. Med hjälm såklart. För SÅ mycket fel i huvudet att jag cykar utan hjälm har inte ens jag.

5 kommentarer:

  1. Jag är som du! Kom precis hem efter slir i modden. I love it! Alltid! Med hjälm på såklart. Och reflexväst. Och reflexband runt benen. Skitsnyggt. /Anna

    SvaraRadera
  2. Fel i huvudet vet jag inte... men modig. Jag försökte cykla men det gick verkligen inte. Har ställt cykeln och tar apostlahästarna. Lufsar fram i snön med ljudbok i öronen! Skönt det med!

    SvaraRadera
  3. Anna: hejja oss!

    hallin: så länge man inte är ute före plogbilen så går det rätt bra, i alla fall i den här stan som har gott om cykelbanor.

    SvaraRadera
  4. Herregud så duktigt. Cykla i snöstorm. Heja heja! Imponerad och förundrad på en gång! Och drabbas av lite dåligt samvete över att jag helt enkelt väljer att stanna inne då det snöar för mycket... Fast barnvagn är nästan roddigare att ta sig fram med än cykel. Om än inte lika kallt, gissar jag. Hua!

    SvaraRadera
  5. Mikaela: nej, barnvagn och snö är inte kul! Jag har dubbdäck på hojen, så det går rätt bra.

    SvaraRadera