lördag 28 november 2009

lite senare

Kan ju inte lämna er med en sån cliffhanger. Adventsgrejorna upphittades (jag är inte förvånad, jag är troligtvis sämst i världen på att leta) och är nu vederbörligen framställda. Knäck är kokad, lakritskolan gick att rädda från bränn-kokningen och pistagefudgen har potential att bli ljuvlig. Därtill står en rödbetskaka på svalning och saffransbiscotti på torkning i ugnen. Tillsammans med pepparkakorna och lussebullarna som vi bakade förra helgen hoppas vi att detta ska bilda en fin adventsbuffé till våra fikagäster i morgon.

10 kommentarer:

  1. Gud så pysslig du är! Underbart! Imorgon bakar vi pepparkakor här hemma :-)

    SvaraRadera
  2. Camilla: om man bjudit hem massa folk på adventsfika så får man ju se till att leverera ;) hoppas ert bak i morgon blir lyckat!

    SvaraRadera
  3. Amanda: ibland slår Duracellkaninen i mig igång...

    SvaraRadera
  4. Wow! Vilken lördag och vilket utbud av adventsfika, jag är imponerad. Hoppas att ni får mysigt adventsfika och en fin första advent. (Spar inga rester till mig, jag känner på mig att jag kommer att rasa i säng ikväll, är redan trött...)

    SvaraRadera
  5. Skönt att det ordnade sig, men det brukar ju göra det hur hopplöst det än kan kännas ibland. =)
    Wow vilket lyxfika ni ställer till med! Glad avent!

    SvaraRadera
  6. Ähum... Plötsligt kändes min adventsfika (pepparkakor + lussebullar) lite torftig :)

    SvaraRadera
  7. tina: det blev massor över!!

    Om en tjej: ja, det blev rätt överdådigt...

    mellanbarnet: så kan det gå när man bjuder in massa folk och drabbas av nån sorts bakhybris...

    SvaraRadera
  8. Oh...den där pistagefudgen har stor potential att röras ihop i en kastrull nära mig. Lät jättegott. Använde du saltade pistagenötter?

    SvaraRadera
  9. Erika: jag tror de var osaltade, men det kan säkert bli gott med saltade också. Jättegott blev det i alla fall!

    SvaraRadera