fredag 9 oktober 2009

dagen F

I dag är det dagen F som i Föreläsning. Jag är tok-nervös för att verka korkad, inte förklara tillräckligt bra, hålla på för länge, hålla på för kort... Jag har vaknat stup i kvarten sen klockan 03 och trott att jag försovit mig. Men nu är det bara att tuta och köra. Har försökt mig på en outfit som är snygg, men ändå rätt intetsägade. Vill ju inte att studenterna ska minnas mig för mina kläder... Lassade på med lite armband i alla fall, lite spexig får man väl vara även som föreläsare på Universitetet?

Bland konstiga anställningar och föräldraledigheter har det inte blivit så mycket undervisande på sistone. Därför är jag så nervös nu.

Uppdaterat: jag överlevde!!

11 kommentarer:

  1. Lycka till, det kommer gå finfint!

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Det kommer säkert att gå super!

    /mickis

    SvaraRadera
  3. mickis: tack, så gullig du är!

    SvaraRadera
  4. Det kommer gå toppen, det är bara att gå in och dominera!

    SvaraRadera
  5. Det där blir pas de problems! Och spexiga föreläsare gillade jag under min studietid.

    SvaraRadera
  6. mellanbarnet: japp, så blev det. nån sov, andra såg förvirrade ut, men rätt många verkade hänga med och en del ställde till och med relevanta frågor.

    Anna-Karin: jag var nog lite tråkig är jag rädd ;(

    SvaraRadera
  7. Härligt Frida, klart det gick bra!!

    SvaraRadera
  8. Emma: nu gäller det bara att ladda om inför 3 timmar på måndag!

    SvaraRadera