söndag 20 september 2009

om ett bloggkalas

Först fick jag åka buss. 804:an och jag har inte varit tajta på länge, men det var ungefär som vanligt. Rätt obekvämt och långsamt. Nytt var att man fick se lite mer av Enköping och att det var dyrare än jag mindes. Oh well, det var ju najs med ett transportmedel som hämtade upp en nästan vid dörren och lämnade av en nästan framme vid kalaset. Västerås är ju en stad jag borde känna till, men Sara bor i fel ände av stan. Hitta.se och Saras fina snitslade bana hjälpte mig dock att hitta fram. Tidspessimist som jag är så kom jag först av alla. Men det var bara najs. Tippex hälsade entusiastiskt och jag fick en Cosmopolitan i handen. Sara var precis så gullig som jag förväntat mig. Sen började folk droppa in. Många vars bloggar jag läser regelbundet, andra nya bekanta. Men ändå kändes det som om jag kände de flesta trots att jag inte träffat dem innan. Linda K var precis lika cool som jag förväntat mig. LaLinda lika urrolig och spontant galen som man kan tro. Tredje Lindan lika snygg och sval som sin snygga blogg. Atomflickan kändes genast som en gammal vän och hennes Noah var sötast (och argast) på kalaset. Och alla ni andra! Kittybloggarn som tyckte min klänning matchade dukningen och gulliga Camilla som hade grymt coola brallor. Missy är min nya idol, hur man kan vara så cool, snygg och trevlig samtidigt kan jag inte förstå. Så fort mina ögon slutar se så bra ska jag skaffa likadana glasögon som hon har! Att ha träffat både Minna och Polly känns lite overkligt, hur beter man sig när man träffar kändisar, liksom. Vi hade en ljuvlig kväll med mat dryck och en massa prat. Jag passade även på att bloppa mig en trench av Linda K.

På bussen hem var det lite oväntat inte festande ungdomar på väg till Enköping/Uppsala som var störigast, utan en familj med typ miljarder ungar som klev på i Enköping och lät som en hel cirkus. Fast jag somnade ändå och vaknade trött men lycklig i lärdomsstaden. Kröp ner bredvid maken och nu är jag hemma med älsklingsfamiljen igen. Trött och glad. Tack Sara för ett underbart kalas!

15 kommentarer:

  1. sval? men frida, är det positivt? ;)
    är så glad att jag fick träffa dig, det får bli fler gånger! KRAM

    SvaraRadera
  2. Kändis?
    hahah?
    Det var kul att träffa dig!!!!
    :D

    SvaraRadera
  3. Galen tar jag enbart som en komplimang! :) Jättekul att träffas, kramkram!

    SvaraRadera
  4. Tack själv för att du ville komma :)

    Och kakorna är svingoda - jag har ätit två redan!

    SvaraRadera
  5. Riktigt kul att träffa dig! Kommer att hänga här lite titt som tätt..!

    SvaraRadera
  6. Jättekul att träffas!

    Vilken partyfixare hon är den där Sara....

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt det var att ses och åh vad gullig du är och åh vad din klänning var bedårande!

    Jag kommer och bosätter mig i det 37-gradiga rummet vilken dag som helst, det regnar i Göteborg...

    SvaraRadera
  8. så jättekul att träffa dig!! :)

    SvaraRadera
  9. Linda: ja, sval som i cool! Vore superkul att ses igen!

    Minna: eftersom jag läst din blogg since tidernas begynnelse känns du som en kändis ;)

    LaLinda: bra, för det var menat som en komplimang också!

    sara: kakorna är nästan farligt goda! tack igen för najsaste kalaset på länge!

    Nina: Japp!

    Loppanlej: du är välkommen!

    Marie: dessamma! Ny karriär för Sara kanske?

    Missy: du är så välkommen!

    Camilla: same, same!

    SvaraRadera
  10. Ohooo! Kändis??! Hahahaha!! Det var en kul kväll, tyvärr hann man ju inte med att prata med alla så mycket... Hoppas det blir fler tillfällen! :)

    SvaraRadera
  11. Polly: nej, inte lätt att hinna prata med alla! Next time, next time!

    SvaraRadera
  12. Shit vad kul att gå på bloggkalas, verkar ha varit en riktig höjdare (minus 804:an då... ;)

    SvaraRadera
  13. Shit vad kul att gå på bloggkalas, verkar ha varit en riktig höjdare (minus 804:an då... ;)

    SvaraRadera
  14. Emma: vi får ordna ett eget bloggkalas snart!

    SvaraRadera