tisdag 11 augusti 2009

i dag är det visst tisdag

Vaknade klockan 5. Kunde inte riktigt somna om ordentligt. Väckarklockan ringde klockan 6 och jag kände mig inte ettt dugg utsövd. Signe vaknade superledsen och hade drömt att syrran tog hennes macka (alla har vi olika mardrömmar!). Nu är jag i alla fall på jobbet.


Fick inte till nån bild på en helkroppsoutfit, men jag vill i alla fall visa den fina toppen som jag köpt hos Pia, den är ljuvlig.

Jag matchar med en drös armband. Såklart har jag byxor på mig också, ett par gråa chinos som är långtifrån perfekta, men i alla fall sköna.

6 kommentarer:

  1. Vad fin den var på dig! Älskar såna där enkla toppar som man kan kombinera som man vill. Armbanden var jättefina också! Jag tycker det kan vara svårt att hitta såna som sitter åt ordentligt runt handleden dock....var kommer det flätade armbandet från?

    SvaraRadera
  2. Pia: ja, den är helt underbar, skön och sitter perfekt! Det flätade armbandet är från MsBijoux, köpt här:

    http://accessora.se/index.htm?uri=http://accessora.se/ms_bijoux.htm

    Ps. Om du vill ha ett childhood-armband kan du få ett av mig. Man köpte dem i fem-pack, så jag har några över.

    SvaraRadera
  3. Kan inte låta bli att fnissa lite åt mardrömmen, även om det såklart var synd om henne att hon blev ledsen!

    Min 4 åriga dotter ropar "Maaamma!" mitt i natten emellanåt. Jag kommer yrvaken rusandes till hennes rum, bara för att se henne slumra sött...

    Hur tycker du att det fungerade när flickorna blev större och exempelvis började gå?

    Jag har själv tvillingar, på 4 månader. Och hittills har allt varit rosa moln och röda rosor; dem äter bra, har ingen kolik, sover 12h per natt, är synkroniserade med varandra och har världens bästa humör.

    Men när allt fungerar så bra, anar man lite ugglor i mossen. Så, Berätta för mig (om du vill); Hur var det för dig, när flickorna blev större?
    Om du vill, får du gärna lämna något smart "tvilling-råd" också. Som tvillingmamma (i vårat län) får man reda sig själv!

    /Madde

    SvaraRadera
  4. Madde: jag ska fnula ihop ett tvillinginlägg åt dig framöver!

    Pia: eller du kanske menade det vita? Det har jag köpt på Lindex.

    SvaraRadera
  5. Nej, det brunlädriga. Är det ett Childhood? (har inte klickat på länken än).

    SvaraRadera
  6. Pia: nej, det bruna är det i länken. Childhood är det med "barnpärlor". Lite barnsligt, men jag gillar det!

    SvaraRadera