onsdag 10 juni 2009

kropp och knopp -en konversation

kroppen: "Yes, Sessorna i säng, nu är det jag som däckar i soffan!"
hjärnan: "Men hörru, vi skulle ju ut och springa i dag!"
kroppen: "Skämtar du? Vi sprang ju en mil i går!"
hjärnan: "Kom igen då, bara 6 km!"
kroppen: "Men jag är ju trött! Och det regnar ju ute, herreguu!"
hjärnan: "Det är ju inte som om magdallret kommer försvinna om vi ligger i soffan och slöar."
kroppen: "Okej då. Men det kommer göra ont. Och inte kommer det gå fort.
hjärnan: "Deal!" (Tänker för sig själv: "Jag slänger in 100 situps också, det kommer hon knappt märka.")

4 kommentarer:

  1. Akan-Kakan: ha, jag läser minsann på din blogg hur du är ute och joggar titt som tätt!

    SvaraRadera
  2. Susanne: ibland är det livliga diskussioner vill jag lova!

    SvaraRadera