fredag 27 februari 2009

nostalgi

Sessorna älskar ju som bekant att läsa. En gammal favorit från min egen barndom är Pixiböckerna. Små, underbara böcker som finns för en tia i varje ICA. Ofta när jag är och handlar kan jag inte motstå att köpa hem ett par. Det finns såväl nya utgåvor som gamla godingar. När jag här om dagen hittade "Bullpromenaden" började jag nästan gråta av nostalgi. Den handlar om en liten pojke som ska gå till sin mormor med bullar, men på vägen delar han ut alla till folk han möter. När han kommer fram till mormor har hon också bakat, så han får med sig en påse hem igen. Jag tror det var en stor favorit hos mig när jag var liten, för jag får som en varm känsla i magen när jag läser den.

Appropå bullar så har maken bakat i dag, jag ska nog ta mig en bulle nu!

4 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg när jag bodde hemma och var nere i källaren och rotade efter något. När jag kom upp i lägenheten över en timme senare, undrade mamma halvt oroligt vad jag hade gjort. "Jag satt och läste Pixie-böcker", svarade jag och tyckte inte alls det var något konstigt med det. Så du är inte ensam om att ha älskat/älskar Pixie-böcker.

    SvaraRadera
  2. den är en av mina gamla favoriter med! H har också uppskattat.

    SvaraRadera
  3. Fru A: kul när ens barn gillar samma sak som man själv gjorde som liten.

    SvaraRadera