torsdag 5 februari 2009

en olycka kommer sällan ensam

I går segade jag mig igenom arbetsdagen trots snor och värk i hela kroppen. I morse beslöt jag mig för att stanna hemma. Ungefär samtidigt kräktes Signe ner hela sig. Så vi är hemma alla tre tjejer i dag. Jag tvättar händerna som en galning och tvättmaskinen går varm. Än så länge verkar bara Signe vara drabbad, och inte så farligt. Stella är lite loj, och båda har dålig aptit, men ni får gärna hålla tummarna för att det inte blir nån superjobbig sjuka. Vi är i alla fall i karantän tills alla eventuella symtom är borta och huset är steriliserat flera gånger om. Efter förra årets magsjukor i kvadrat är jag inte sugen på en upprepning.

4 kommentarer:

  1. hoppas verkligen att ni slipper bli sjuka allihopa, att det inte blir värre. Jag håller alla tummar och tår som jag har och skickar krya-på-er-energi.

    SvaraRadera
  2. Stackars er! Magsjuka är verkligen vidrigt.
    Jag är också förkyld, visst är det träligt?

    Krya på er!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Men fy! Magsjuka är värsta sortens sjuka! Hoppas denna är en lindrig sort.

    SvaraRadera
  4. Yogamamma: tack!

    Jenny: superträligt!

    Akan-Kakan: jag vet! verkar dock vara nåt som hör småbarnsåren till!

    SvaraRadera