onsdag 21 januari 2009

tacksam

Jag känner mig så oändligt tacksam att våra Sessor får gå hos dagmamma-My. I dag har vi varit på "gympa" (dvs i en gymast-hall med stora ytor, studsmatta och massa annat kul), tillsammans med fem andra dagmammegrupper. Och jag inbillade mig att jag fick nån inblick i hur det kan vara på ett (för) stort dagis. Eftersom två av dagmammorna var sjuka var det väldigt många barn på lite personal. Nu vet jag att det inte är så på alla dagis, men jag är så glad att våra barn slipper en så stor barngrupp nu när de är små. Dessutom är dagmamma-My helt underbar. Under gympatimmen var hon ständligt med, överallt. De andra dagmammorna var inte alls lika engagerade. Dagmamma-My hittar på meningsfulla saker hela tiden, samtidigt som barnen såklart får chans att leka själva. Jag är så nöjd!

Nu är Sessorna och där och äter lunch och jag ska snart hämta dem. I går sov de middag hos My och det gick utmärkt. Våra stora tjejer!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar med att ha I hos dagmamma! Så personligt och tryggt.

    SvaraRadera