torsdag 15 januari 2009

stackar Signe-liten

Min lilla gull-Signe tycker INTE om att bli lämnad hos dagmamma-My. Hon är jätteglad när vi går dit och sjunger My-My-My-My-My hela vägen i vagnen. Så länge jag eller Maken är med går det bra. Men sen blir det bittra tårar. I dag lämnade jag dem i 1,5 timme. Signe var ledsen när jag gick och ledsen när jag kom. Hon hade dock inte varit ledsen hela tiden, men det märktes att hon inte var helt bekväm med situationen sa dagmamma-My. Stella-Bella-sötnos däremot trivs som fisken i vattnet. I morgon ska vi test om Stella vill stanna över lunch, så får Signe och jag gå hem lite tidigare.

Även fast jag tror att det kommer bli bra tillslut så skär det i mammahjärtat med en så ledsen liten tjej. Även jag fällde en tår efter jag lämnat dem.

6 kommentarer:

  1. åh det är så hemskt att lämna ledset barn!!! men det ger sig säkert, håll ut.

    SvaraRadera
  2. jag grät jättemycket på inskolningen. Inte så att någon såg förstås... Det blir bra - kram!

    SvaraRadera
  3. såklart känns det.
    och lika såklart blir det bra till slut!
    kram till tappra inskolningsmamman

    SvaraRadera
  4. Voj, voj. Även jag klämde nån liten tår på väg till jobbet när Lilltjejen just börjat på dagis.
    Klart det blir bra. Ganska snart, säkert! Kram!

    SvaraRadera
  5. Nää hua. Men det kommer ju att gå bra. Mina grabbar kör första timmarna i dag hos dagmamma T. En veckas försening men åndå.. Du har en utmärkelse hos oss. Kram till er

    SvaraRadera
  6. alla: tack för pepp och uppmuntran, det betyder jättemycket för mig!

    SvaraRadera