onsdag 14 januari 2009

dagmamma-My

Inskolningen fortsätter. I går var maken med dem, och fick gå ifrån i 45 minuter. Signe blev hemskt ledsen, men Stella tog det hela med ro. Ungefär som vi tippat på alltså. Dagmamma-My är i alla fall en lugn och sansad person, så det gick bra.

I dag skulle hela gruppen på utflykt till Domkyrkan, så då var det inte läge att lämna, så jag följde med. Fy tusan vilken jobbig förmiddag; Först ville Sessorna inte åka vagnen, sen ville de springa runt, runt, runt som galningar i (den mycket stora) kyrkan. Jag jagade så svetten lackade. Sen ville de inte åka vagnen hem, och heller inte ha på sig vantarna. Jag var helt slut när vi kom hem. Inte känns det som det var en dag av värde för inskolningen heller. Gnäll, gnäll.

I morgon ska jag lämna dem själva ett kort slag hos dagmamma-My igen, får se hur det går den här gången.

4 kommentarer:

  1. Spännande med inskolning, hoppas att det kommer att gå bra.
    Och jag förstår att det var svettigt värre att springa efter sessorna i kyrkan, jag tyckte nämligen att den där tiden var jobbig, men jag hade ju bara Signe..

    SvaraRadera
  2. hoppas det går som på räls med inskolandet.
    bllir lätt svettig av tanken på att jaga ligister i domkyrkan. där vill man ju helst inte ropa på dem heller...

    SvaraRadera
  3. Maja har oxå börjat sin inskolning nu. Men hon han bara vara där i två dagar innan hon åkte på magsjuka. Är det typiskt eller är det typiskt??!! :(

    SvaraRadera
  4. Yogamamma: skönt att höra att fler tycker det kan vara jobbigt ibland!

    kapybaran: precis!

    Jessica: åh nej, hoppas ni kryar på er!

    SvaraRadera