onsdag 3 december 2008

frida x8

Atomflickan utmanar och jag hänger på.


Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna.
3. Meddela de utmanade på deras bloggar.

8 favoritprogram (finns inte 8 program som går nu som jag gillar, så det får bli lite nutid och lite dåtid)
1. Gossip Girl (först var jag kär i Dan och nu är jag lite smygkär i Chuck)
2. Gilmore Girls (de bluddrar ju så mycket att man blir alldeles förtjust
3. Bevvan (vilken tjej i min ålder diggade inte Bevvan?)
4. Professor Baltazar (redan tidigt visste jag vilken karriär som lockade)
5. Trolltider (julkalender -79 och -85. Antar att jag minns mest från -85)
6. One Tree Hill (smaskiga intriger till höger och vänster)
7. Sex and the City (se nr 7)
8. House (fast jag börjar tröttna. jag tröttnar alltid på tv-serier)

8 saker jag gjorde igår
1. Jobbade
2. Cyklade i regnet
3. Åt en chokladboll
4. Körde ett träningspass
5. Duschade
6. Slösurfade
7. Kollade på Desperate House Wives fastän jag inte gillar det
8. Läste en bok om bakning och planerade nästa bak-projekt

8 saker jag ser fram emot
1. Konserter i helgen
2. Träff med barndomsvänner i helgen
3. Mamma-tjejmiddag nästa vecka
4. Gå på en väns disputationsfest. Party, party!
5. En dag med maken och föräldrar och syster i Köpenhamn
6. Jul med storfamiljen i Skåne
7. Nyår med fina vännerna i Västerås
8. 2009 med allt vad det kommer innebära

8 favoritrestauranger. Ahh, resturangbesöken är inte så täta nowadays. Försöker minnas några bra.
1. Hambergs fisk (Uppsala)
2. Grill (Stockholm)
3. Cha Cha Cha (S.F)
4. Trattoria Comedia (Uppsala)
5. Alla indier på Brick Lane (London)
6. Indian Kitchen (Uppsala)
7. Yukikos Sushi (Uppsala)
8. Bistro HiJazz (Uppsala)

8 saker på min önskelista. Ytligheter blandat med allvarsamheter
1. Att vi kommer få i hop livspusslet i vår
2. Silverarmband med berlocker från Skultuna
3. Sex and the City boxen
4. Att vi slipper magsjuka den här vintern
5. Finaste lampan "FLY" från Kartell till vårt kök
6. Lyxiga hand-handdukar från Marimekko
7. Att Sessorna kommer älska sin dagmamma
8. En vit jul

8 personer jag utmanar
Jag utmanar alla som vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar