söndag 2 november 2008

udda

Storhandling på udda tider is da shit. I dag åkte jag i väg efter Gossip Girl. Kunde glida in på bästa parkeringsplatsen, det fanns massor med kundvagnar, och det var hur lätt som helst att navigera på ett nästan folktomt ICA Maxi. Så är veckans middagar kirrade. Många tycker det är trist med en bestämd veckomeny, men för vår familj funkar det suveränt. Hur gör ni?

Nu sitter vi och äter choklad samt ser på när Jamie Oliver läxar upp det brittiska folket för deras matvanor.

9 kommentarer:

  1. Vi handlar varje dag. Och då menar jag verkligen varje dag. Den enda strukturen är grönsakslådan som kommer varje vecka. Men jag tror inte det blir dyrare (förutom att vår ICA ifos kanske inte är den billigaste) för vi köper precis det vi behöver. Eller så lurar vi oss själva :)

    SvaraRadera
  2. e: vi storhandlar mest för att spara tid, inte pengar. Och så har alla affärer nära oss så otroligt dåligt utbud, så dit går vi bara för mjölk, typ. Grönsaker och frukt kommer hem till oss också, det är ju sååå smidigt!

    SvaraRadera
  3. jag kollar också på Jamie, man blir rätt äcklad faktiskt :)

    SvaraRadera
  4. sara: sannerligen! det gäller att se upp med vad man stoppar i sig!

    SvaraRadera
  5. Veckomenyer regerar!
    Jag har noll och ingen fantasi på vardagar och utan ett knippe planderade rätter skulle vi leva på korv, fiskpinnar och köttbullar de dagar jag har ansvar.
    maken är en fena på att glutta i skåpen och sno ihop något, men jag fixar det bara inte.

    apropos smakisar nedan: piff& puff ääääääääääälskar misosoppa :)

    SvaraRadera
  6. Jag lever on the wild side. :D Jag åker till MAXI och bestämmer mig där. Funkar bra för det mesta ;)

    SvaraRadera
  7. kapybaran: misosoppa, det får testas!

    lena: ohhh, crazy!

    SvaraRadera
  8. jag skulle vilja säga att utan veckomeny så funkar inget i vårt hem. ganska ofta försöker vi freestyla och det går runt så länge någon av oss varit föräldraledig. men nu: två heltidsarbetande och en dagiskille... inte en chans att jag tänker stå på ica med lågt blodsocker och skrikande son och försöka komma på vad vi ska äta till middag. veckohandling är fantastiskt!

    SvaraRadera
  9. anna: nej, lågt blodsocker och ica är ingen hit!

    SvaraRadera