lördag 29 november 2008

IKEA på 20´

Om man ska shoppa med två Sessor med extremt mycket spring i benen så gäller det att vara effektiv. Att låta två tjejer springa runt som de vill är inte att tänka på när man är ensam vuxen. Så för att klara av dagens ärenden på IKEA spände jag fast Sessorna i vagnen och tog sats. Småsprang genom affären (vi kom 9.59, så det hade inte hunnit bli trångt) och plockade upp ett gäng saker i farten. Ljus, julklappspapper, ljusslinga till balkongen, en fin burk, lammfällar i vagnen/pulkan och en tavleram. Vi var ute igen 10.20.

Effektivt.

Fast jag var lite besviken på deras julutbud, så nu tar jag nog en sväng till Himlas lagerbutik och ser vad de har. Utan Sessorna.

4 kommentarer:

  1. Ikea på 20 min, jag är sjukt imponerad!

    SvaraRadera
  2. isolde: jag är en mästerrejsare med barnvagn!

    SvaraRadera
  3. Yogamamma: trickset är att komma först, då går det att vara snabb genom gångarna, ty ingen blockerar ens framfart, inte ens med tvillingvagn.

    SvaraRadera