torsdag 2 oktober 2008

torsdag

I dag är jag hemma med Sessorna. Just nu ska de sova sin middagslur och jag VET att de är trötta, för de somnade nästan vid lunchen. Men just nu busas det hejvilt inne hos dem. Hoppas de slocknar snart. Ni skulle höra asgarven som kommer från deras rum!

För övrigt ska jag "fira torsdag" genom att koka ärtsoppa och steka pannkakor. Fast det får bli soppa på snabbärtor, för jag kunde för mitt liv inte hitta ärtor i går på ICA Maxi. Så det fick bli en tur till det lokala konsumet i morse, och då fick det bli snabbärtor, så maten blir klar nån gång.

Förresten, ekologiskt godis, det måste väl vara nyttigt?

2 kommentarer:

  1. Ärtsoppa och pannkaka,det är ju jättegott. särskilt hemlagat!

    SvaraRadera
  2. glamour: jo, det blev gott! finns i matlådan i dag också.

    SvaraRadera