onsdag 10 september 2008

lista

I bland har jag svårt att få tummen ur och fixa saker. När Sessorna är i säng är jag själv dödstrött och det är som jag tänkt ordna blir inte gjort. När jag får den känslan, hemma eller på jobbet, så brukar jag göra en lista, det känns liksom mer överskådligt då. Och så känns det bra när man kan bocka av saker på listan. Så här kommer en, med de där småsakerna som jag tänkt fixa forever and ever:

  • Hänga upp svartvita foton i hallen
  • Lägga ut urvuxna barn-kläder på Tradera
  • Städa vant-lådan (nej, jag gjorde det aldrig i går)
Brukar du göra listor?

8 kommentarer:

  1. Jag gör listor jämt! Vet inte hur jag skulle klara mig utan mina listor. Det är så tillfredställande att få bocka av grejer sedan. Fast vissa saker står kvar vecka efter vecka efter vecka...

    SvaraRadera
  2. Jag älskar listor! Det är så härligt att kolla på dem sen när allt är överstruket. Fast, det är en sak som alltid blir kvar på listan, trots att det egentligen är den roligaste saken och det är "första året boken" till N. Får aldrig ändan ur att göra klart den!

    SvaraRadera
  3. Jag använder mig mer av listor på jobbet än hemma. Men ibland använder jag mig av dem hemma med, tex till jul, stora kalas, flytt osv.

    Jag borde också sortera ut barnkläder, men jag är ju så sentimental att jag har svårt att skiljas från dem... :)

    SvaraRadera
  4. oooh ja! och sen listor för att hålla ordning på listorna...

    SvaraRadera
  5. Jag brukar aldrig göra listor hemma. För det första tar det tid och för det andra brukar Ville missuppfatta det som om jag uppmanar honom att göra allt. Eftersom han är helt besatt av att vara den perfekta hemmapappan så ligger jag så lågt jag kan (går inte alltid bra eftersom jag har en drivande ådra som är rent otrevligt ibland). På jobbet däremot har jag en A4-sida med ATT GÖRA och KONTAKTA varje dag. Annars skulle jag glömma bort någon eller något.

    SvaraRadera
  6. isolde: precis så är det för mig också!

    jenny: första året-boken har jag också på min lista, jag har inte ens framkallat fotona än...

    mickis: jag kör också mest med jobb-listor. och jag vet, jättesvårt att skiljas från fina bebissaker. Det jag tänker sälja är ffa dyra saker som vinteroveraller och skor (fast kanske inte de allra första...)

    fru a: oj, så långt har jag inte kommit!

    emma: hemma är det mest mentala listor, men ibland när allt känns för snurrigt i huvudet gör jag en lista. på jobbet kör jag stenhårt med postits. Gör en för nästföljande dag innan jag går hem, hur bra som helst när man kommer trött och groggy på morgonen.

    SvaraRadera
  7. slå upp listor på wiki och du hittar min bild.
    i love listor. i live listor. i breathe listor.

    så'n oöverträffad känsla av struktur och överblick när en lista är precis nygjord.

    SvaraRadera