lördag 9 augusti 2008

veckans vill ha

I går gjorde vi en utflykt till Fabriksbutiken i Örsundsbro. Vi behövde komplettera lite tallrikar och annat småplock. Då blev jag kär. I den underbara Marimekko-skålen i gult.



Jag har redan en i rött, men även denna skönhet skulle även den pryda sin plats här hemma. Fast jag köpte den inte. Den här gången. Lägger till den på min önskelista.

När jag surfar runt ser jag att skålen även finns i en mini-variant, bedårande söt. Visst behöver man många dylika skålar, i alla olika färger? Turkos är ju hemskt fint...

2 kommentarer:

  1. DEt finns saker man angrar. Jag angrar att jag inte kopte pa med fler kiwi-ljusstakar och tog med mig till Indien. Men a andra sidan ar de ju sa sma sa att folk kanske kan ta med sig en var, alla som kommer... hmmm en ide. Man vill liksom ha manga av dem pa nagot satt.

    SvaraRadera
  2. anna: låter som en bra plan!

    SvaraRadera