fredag 16 maj 2008

pust stånk och stön

I går natt blev det inte mycket bevänt med sömnen. Sen var dagen superduper intensiv med inte ens en liten antydan till paus. Visst jag är mammaledig, men det betyder inte att jag är ledig. Sessorna är rätt intensiva och kräver att mamman är på alerten hela tiden. Vi var på en Öppen Förskola över lunchen. Sessorna tycker det är jättekul att leka med andra barn och nya leksaker, men för mig är det rätt tufft, att hålla ögonen på två barn hela tiden. Såg en mamma som satt i en fåtölj och läste en tidining medan hennes barn satt nedanför och pysslade med en leksak. Sånna är inte mina ungar ;-)

När vi kom hem var det bara att kasta sig in i köket för att laga middag, och direkt efter kvällsbestyren åkte jag i väg till ett rep. Kul men jobbigt. Hem i säng. Jag kände mig helt luddig i konturerna av trötthet. Hoppas på en lite mindre intensiv dag i dag.

2 kommentarer:

  1. jag har tänkt mycket på det där också. Att vara föräldraledig. Man är ju ledig, på ett sätt. Fast på ett annat är man allt annat än ledig. Och med två kids kan jag tänka mig att det blir väldigt intensivt (nej, jag kan inte tänka mig men förstår att det är så...). Att dessutom inneha ett Sisyfosarbete med att plocka upp saker och laga mat gör det hela ännu mer intensivt. Och shit vad trött man känner sig när det plötsligt kommer in mer saker att göra... Hoppas ni får en skön dag idag. Vi ska softa, jag och S!

    SvaraRadera
  2. anna: jag har dessutom märkt att folk som inte har varit föräldraledig kan bli väldigt provocerade när man nämner att det kan vara jobbigt och att man blir trött. Visst, man blir trött av att jobba också, men det är inte många andra jobb som man arbetar på 24h om dygnet, 7 dar i veckan...

    SvaraRadera