onsdag 7 maj 2008

mardröm

I natt vaknade Signe och var jätteledsen. Inget hjälpte. Jag gjorde vanliga omsövningsproceduren --> SKRIK. Jag tog upp henne och vyssjade --> SKRIK. Jag provade att ligga bredvid henne --> SKRIK. Hon fick ligga i min säng --> SKRIK. Hon fick ligga själv, i fred --> SKRIK. Efter två timmar fick hon alvedon och lite välling, DÅ somnade hon hon. Jag tror inte att hon var hungrig, men det var det som krävdes för att bryta otäckheterna. Vet inte om det var nån mardröm, eller nattskräck eller vad.

I dag är jag lite trött.

10 kommentarer:

  1. Ojojoj...stackars liten Signe. Och stackars Frida´n! Hoppas du får tillfälle att ta igen det under dagen.

    SvaraRadera
  2. stackars er båda! vila under dagen om det går. kram!

    SvaraRadera
  3. Lilla Signe :(. Kan inte var lätt när man inte riktigt vet vad som är problemet. Kram

    SvaraRadera
  4. smartasmia, linda k: jo, jag hoppas kunna vila lite. har i alla fall en dejt med goda vänner inplanerad, får hämta energi ur det.

    SvaraRadera
  5. atomflickan: ja, man blir helt ställd när man inte kan trösta sitt barn!

    SvaraRadera
  6. Usch, vad jobbigt. Jag undrar om det där är en fas (min allmänna teori om allt som är jobbigt påstår min sambo)? Tycker Sixten har varit i sånt läge också. Vaknar, gråter och det tar låååååång tid innan något funkar. Tror det är mardrömmar helt enkelt. Hoppas ni får mycket sol på er idag, som ger ny energi!

    SvaraRadera
  7. anna: ja, hoppas det är en kort fas, för sånna här nätter är jobbiga för oss alla. Vi ska precis ut i solen nu och tanka energi!

    SvaraRadera
  8. Ah vad jobbigt, stackars er båda! Nu ska jag ge dig ett tips som har funkat för mig i div. desperata (barnvakts-)situationer - du kan ju prova om du vill när du provat allt annat... =) Nämligen: sjöng "I ett hus vid skogens slut" inkl. rörelser. Det brukar kunna ha en magisk förmåga att distrahera. Hoppas ni piggat på er lite i solen! Kram!

    SvaraRadera
  9. Hoppas att småttingarna låter dig vila lite idag så du kommer igen!

    SvaraRadera
  10. emschen: sång brukar hjälpa vid ledsamhet, men det här var något extra...

    mie: nja, de har varit lika intensiva som vanligt. men jag hade inte förväntat mig nåt annat...

    SvaraRadera