tisdag 6 maj 2008

go blonde?


Detta är min nuvarande hårfärg. Vilken råkar vara min naturliga, helt ofärgat alltså. Det har jag väl knappast varit sen mellanstadiet typ. Känner för en uppfräschning inför sommaren. Funderar på nån typ av blondering (inte platinablont, been there, done that), men typ slingor som gör att håret ser sådär somrigt solblekt ut. Vad tror ni om det? Skulle jag passa i det? Eller ska jag fortsätta köra på den naturliga, ofärgade stilen? Åsikter, jag vill ha åsikter!

Bry er för guds skull inte om att jag ser ut som sju svåra år på bilden, jag tog fotot i morse efter en lite för kort natt.

12 kommentarer:

  1. Vilken fin egen färg du har! Lite ljusa slingor tror jag skulle bli somrigt och fräscht.
    Visst är det lyxigt med en ny frisyr/färg?

    SvaraRadera
  2. tror som mickis att det kan bli fint och somrigt med slingor. och instämmer i att din hårfärg nu är jättefin!

    SvaraRadera
  3. mickis: tack! Jag älskar verkligen att få håret fixat!

    linda K: gäller bara att hitta en bra frisör, så att jag inte får randigt hår! tack för komplimangen, gulle dig!

    SvaraRadera
  4. Slingor är helokej för ett litet sommarlyft! Men jag gillar dig i det naturliga massor:-) Fast i ditt fall, när du nu har så otroligt fin brun färg, skulle jag kanske överväga en aningens mörkare slingar faktiskt för att ge det en "glansinjektion"; alltså överväg även ngt mörkare slingor - kan överraska:-) Och förlåt att jag inte varit här på hur länge som helst. Jag glömmer inte bort fröken hur som helst!

    SvaraRadera
  5. Och förresten - apropå nedan blue: hade du suttit i en stad lite närmare mig hade du haft en just mig över på nolltid! Kram

    SvaraRadera
  6. smartasmia: tack för fin input. Jag har tänkt i liknande banor själv. Fast det brukar vara dumt att färga mörkt inför sommaren (det bleks bort så fort då), så i sånt fall väntar jag till hösten. Många beslut här. Jag har varit olika grader av blond förut, men jag minns inte om det var bra eller ej ;) Det är ju rätt najs att vara naturlig också. Svårt! Och tack för pepp och sånt! Kram på dig, och välkommen åter när du vill!

    SvaraRadera
  7. Lite slingor, absolut! Kanske coolt även med mörkare som någon föreslog.

    Godmorgon!

    SvaraRadera
  8. godmorgon bollnäsbruden! Det är inte lätt att komma fram till hur jag ska göra... Kanske håller jag det ändå naturligt över sommaren, det är ju även det billigaste alternativet ;)

    SvaraRadera
  9. Oh, visst satt du i orkesterkonventet för hundra år sen? Jag med. Eller, jag gick på mötena i alla fall.

    SvaraRadera
  10. Hola! Ljust skulle vara jättefint, men det borde ju finnas goda chanser att det sker på naturlig väg om det fina vädret håller i sig! =) Mörkt tycker även jag att du ska vänta med. Hm kan det vara första gången jag ser dig helt & hållet i din naturliga hårfärg alltså? Haha vad knasigt. I alla fall är det en kalasfin färg du har. Kramar!!

    SvaraRadera
  11. ljusa slingor i solen! det är en billigare variant! :) du kan förslagsvis påbörja projektet i helgen. Sol och 25 grader varmt, minst. dessutom är du fin i håret redan nu!

    SvaraRadera
  12. akan-kakan: jovisst! jag kan dock fortfarande inte placera dig. vilken orkester?

    emschen: jo, det var knappt så jag visste själv vad jag har för hårfärg ;) Funderar på att låta solen göra jobbet i sommar och sen färga nåt i höst.

    tina: åh, helgens väder låter supernajs. vad snällt att du tycker jag är fin!

    SvaraRadera