onsdag 30 april 2008

last day of april

Åh, vilken underbar dag! Efter en skön promenad i solen har vi avnjutit sill-lunch utomhus med goda vänner. Jag tror att det är det bästa jag vet, att bara hänga i vårsolen. Vårsolen, som bara är skönt varm, inte svettigt varm som sommarsolen kan vara. Inga måsten, bara vara. Äta gott och småprata och bara hänga på en gräsmatta. Det är så mina finaste stunder i livet ser ut. Och i dag har jag haft en sån stund. Underbart.

Fylldes sen av en viss tomhet när gästerna gick hem och maken gick till jobbet. Men vi har det bra ändå, jag och Sessorna.

5 kommentarer:

  1. Ha en skön kväll! Vi softar hemma efter att ha tittat på flottarna, glassätande på Güntherska och lek och picknick i Engelska parken.

    SvaraRadera
  2. lox: så härligt det låter. flottarna ska nog vi också titta på när tjejerna blir lite större. hoppas ni får en soft kväll!

    SvaraRadera
  3. och det är ju något alldeles speciellt med att få fira just denna dag i Uppsala. precis som du tycker jag att sillunchen är det bästa som traditionen bjuder och det kan jag känna ett litet stygn av saknad över. en svunnen era för min del. själv var jag på tårtkalas och lagade köttfärslimpa. långt, långt bort från studentmössor och valborgseldar...

    SvaraRadera
  4. Å, sillunch! Igår saknade jag Uppsala. Vi var på väg dit men det blev inte så. Sillunch och champagengalopp är mina favoriter. Hoppas vi kommer dit nästa år.

    SvaraRadera
  5. anna: tårtkalas och köttfärslimpa är inte fy skam det heller!

    e: ni är så välkomna ;)

    SvaraRadera