tisdag 29 april 2008

just another day

Klarade natten hyfsat, inga fler kräkincidenter. I dag har vi hållt en låg profil. Gått två långa promenader med sovande Sessor. Gungat lite. Nu laddar vi inför Sista April, denna Uppsala-tradition som man inte kan ignorera, oavsett vad man tycker om den. Jag tycker bra! Det är ju inte läge för superduperparty med Sessorna och en make som jobbar natt, men vi har valt ut vår favorit: sill-lunchen. Ett gäng vänner kommer över och förhoppningsvis är vädret lika najs som i dag. Då blir det knytis på vår gröna sköna gård. På kvällen stannar vi inne. Då kan det bli lite ...läskigt.

Vad har ni för Valborgs-traditioner?

4 kommentarer:

  1. Valborg är eld och middag med vänner, vars son är bästis med vår 14-åring. På så sätt blir det ingen diskussion om röjigare firande för dem. Men dottern i Lund firar lite seriösare i dagarna fyra, som sig bör i studentstaden! Och sill blev jag sugen på, najs.

    SvaraRadera
  2. anna: åh, det låter mysigt och trevligt. Det där med att kolla brasa är nog en tradition jag ska ta upp igen. Om jag inte blir en sån där gammal studentikos tant som går omkring med min gulnande studentmössa och sippar champagne hela dagen ;-)

    SvaraRadera
  3. Vi åker som vanligt till vår gamla scoutgård o köper banana skids, käkar varmkorv och tittar på elden. Några få timmar, oftast kallt som f*n men mysigt :) /J

    SvaraRadera
  4. jenny: åh, banana skids, det var inte igår!

    SvaraRadera