fredag 4 april 2008

hjälp mig att hjälpa

För ett tag sen blev jag ju världsförälder via UNICEF. Att kunna göra något för att andra barn ska få det lika bra som mina Sessor känns viktigt och självklart. Under hela april driver UNICEF en kampanj för att samla in pengar till världens mest utsatta barn. Om ni vill vara med och hjälpa till kan ni stödja min insamling. Lättast gör ni det genom att skicka ett SMS där ni skriver KÄMPA (mellanslag) FRAIDI till 72 900. Då skänker ni 50 kr. Annars kan ni gå in till min insamling och hitta andra alternativ där. Kom igen, låt oss hjälpas åt!

Barnkonventionen är grunden för UNICEFs arbete

FN:s konvention om barnets rättigheter bygger på principen om icke-diskriminering, d v s att alla barn har samma rättigheter oavsett nationalitet, religion, hudfärg och kön samt oavsett under vilken regim de lever. Därför arbetar UNICEF för alla barn, inte för enskilda, utvalda fadderbarn. Och vi värnar om att de barn som är mest utsatta får hjälp först.

UNICEF arbetar för att barnkonventionen ska efterlevas överallt i världen och att barnens bästa sätts i främsta rummet.

2 kommentarer:

  1. Jag har säkert varit världsförälder i 5 år. Och känns som ett bra sätt att bidra.
    Däremot lovade de att minska på postutskicken till mig, men det vete sjutton...

    SvaraRadera
  2. bengt: ja, jag blev glad när jag fann detta sätt att hjälpa till, lite, lite grand.

    SvaraRadera