onsdag 9 april 2008

fasa

Numer älskar ju Sessorna vagnen och jag promenerar och promenerar för att de ska få sin skönhetssömn. Men i bland funkar det inte av nån anledning. Som i dag, när vi får besök kl 10. Då hinns inte promenaden med och Sessorna får sova inne. Vilken fasa! Trots att det är samma tid som de brukar sova, och i samma mysiga säng som de sover gott i om nätterna, så är det så FRUKTANSVÄRT att bli lagd där på dagen. Jag gör allt, vaggar lite innan, sjunger, klappar, buffar, osv. Men oj, så det skriks. Sessorna blir svettiga, mamman blir svettig och snart ringer väl grannarna till socialen. Varför ska det vara så svårt?!?

4 kommentarer:

  1. det går inte att låta dom sova i vagn ute ändå? på balkong?

    SvaraRadera
  2. Mitt bästa tips är att bädda ner dem under ett täcke, promenera tills de somnar och gå sen. Har man lite kläder på dem kan man bara ta av täcket så kan de sova vidare i vagnen.

    Fungerar det bättre att natta i dubbelsängen annars? Det gör jag med mina när jag är ensam hemma. En på varje arm och så läser man en lång och mysig bok =).

    SvaraRadera
  3. Exakt samma läge i Bns; lilla fröken dissade vagnen totalt när hon var lillliten och nu är de de allra bästa polarna. Jag har tur och kan ställa vagnen ut på gården och där sover hon gott i sällskap med babyvakten. Jag antar att du inte får upp vagnen på balkongen men funkar det om du ställer den precis utanför?

    SvaraRadera
  4. linda k: får tyvärr inte in vagnen på balkongen :(

    emma n: får kanske testa dubbelsängstricket! vagnen går inte in i lägenheten :(

    bollnäsbruttan: det är ju en dagisgård utanför vår balkong, så det känns inte ok att ställa vagnen där :(

    SvaraRadera