lördag 29 mars 2008

lägesrapport

Efter den dära ilska innesittaronsdagen har livet blivit bättre. Jag har tvingat mig ut på långpromenader som varit rätt trevliga. Dock: när jag på torsdagseftermiddagen började längta efter folk och beslöt mig för att förlägga eftermiddagspromenaden genom "city" tänkte jag inte på två saker:

Det är påsklov --> FULLT med kids på stan.
Solen lockar inte bara fram påsklovskids utan även panflöjtsindianer.

Jaja, jag lät inte detta förpesta mitt humör nämnvärt utan hade en rätt bra dag. Som kröntes med orkesterrep på kvällen. Alltid lika najs!

I går fick vi så efterlängtat besök från Gurkstaden. Bästa vännerna med sötaste bebisen. Sessorna gjorde sitt bästa för att skrämma slag på den lilla tremånaderskrabaten. Han var dock rätt cool och hade det nog rätt bra hemma hos oss. Sen kom maken hem och visade sig vara den roligaste lillkillen hade sett, för han skrattade så han kiknade. Så även vi vuxna. Käkade finpizza och snackade skit. Stupade i säng. Försökte trösta Stella-Bella som hade en jobbig natt med vad jag tippar på var mardrömmar. Nu sover hon fejs-to-fejs med pappan. Signe pular med leksakslådan och jag uppdaterar mig i bloggsvängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar