fredag 7 mars 2008

all by myself

Maken är på partaj i kväll, så jag roar mig själv. Eller roar och roar, jag däckar nog snart efter en jobbig eftermiddag. Var på jobbet och fikade vilket var mucho trevlo, men det hackade upp Sessornas eftermiddagslur något, så sen vi kom hem vid 16.30 har det varit konstant gnäll. Men nu sover de. Och jag är helt slut. Men som tur var finns internet med massa bra tips om vad man ska äta. Idag hittade jag via Sara ett finfint recept från Linda.

Stek lax i tärningar, svalna något
Skär avokado och apelsin i liknande stora bitar
Blanda
Servera med yoghurtsås med citron och honung (jag hade ingen lime) samt bulgur.

Det blev dock lite mycket för en person, så om nån är sugen så bjuppar jag på fredagsmiddag. Då kan vi öppna en flaska vin också. Jag har choklad också.

2 kommentarer:

  1. Det hade varit jättetrevligt! Istället somnade både maken och jag framför Midsomer murders. :)

    SvaraRadera
  2. lox: däcka i soffan låter inte heller helt fel!

    SvaraRadera