onsdag 9 januari 2008

vart tar allt vägen?

När jag går där i ur och skur och drar vagnen så kommer ibland brilljanta idéer till blogginlägg för mig. När jag sitter hemma framför datorn är de alla försvunna. Vart tar de vägen?

Jag får väl berätta om min dag i stället:

Sessorna sov oroligt och Prinsessmamman är trött. Tar mig i alla fall tid för dusch, hårföning och sminkning, bara för att känna mig lite fräschare. Ger Sessorna gröt till frukost och äter sen själv. Leker lite med Sessorna innan de blir trötta, går då ut på dagens första promenad. Signe vaknar efter 30 min och somnar inte om. Stella sover drygt en timme. Hem för lunch, först för Sessorna som får lax med potatis/palsternackmos och brysselkål/majs-puré (mammans hemlagade). Prinsessmamman får uppmicrad matlåda. Leker lite till. Torkar några spyor. Ut för dagens andra promenad. Båda tjejerna sover nästan en timme. Vi går till Öppna Förskolans bebisgrupp. Vi är de enda där, men Prinsessmamman får i alla fall prata med lite vuxna (fröknarna). Promenerar hem och Signe sover lite. Nu är vi hemma och Sessorna leker på golvet och Prinsessmamman bloggar. Ska snart börja laga middag. Längtar efter Prinsesspappan som kommer från Lärdomsstaden i kväll!

Vad har ni gjort i dag?

4 kommentarer:

  1. Flyttpackat, flyttpackat och åter flyttpackat. Idag blev det en promenad down memory lane av kläder! Det var intressant.. 4 Ikeakassar med kläder och 2 kartonger med skor åker till Estland inom kort.

    Mao, ingen promenad ALLS idag.

    SvaraRadera
  2. Precis så där har jag det också med blogginläggen. Varför dyker alla briljanta meningsbyggnader och intressanta tankar upp när man inte kan skriva? Och var tar de vägen sen? Inte i huvudet i alla fall...

    Jag har tränat idag. Spinning. Och ätit köttsoppa. Och träffat bäbbar och mammor för fika och promenad. Och sett solen! Tjoho! Får man fråga var du får din inspiration till bäbiskäk någonstans, förresten?

    SvaraRadera
  3. håller med om blogginläggen.

    anna ser dej: jag hade en superb liten barnmatsbok som heter annas och hugos kokbok (el ngt liknande) när jag lagade bebiskäk. till första barnet. Piff o puff käkar hipp-burkar. stackare :-)

    SvaraRadera
  4. hanna: men flyttpackning är väl också motion?

    anna: fullt ös alltså! Så härligt det låter med träning! Jag ska också försöka komma iväg när vi flyttat hem. Ang. barnmat så ska jag försöka fila ihop ett inlägg om det!

    kapybaran: vi får väl trösta oss med att det bor fina författare i våra hjärnor, de är bara lite blyga för att bli publicerade ;) Och hipp-burkar är väl bra, ekologiskt och fint!

    SvaraRadera