fredag 18 januari 2008

en första rapport

Vi beslutade oss för att köra vår egen sömnmetod i stället för slaviskt följa nån annans schema. Vanliga invanda nattningsrutiner (nakenfest, tvätt, blöjbyte, pyjamas, amning, godnatt) och lade sen tjejerna i egna sängar i eget rum. Sa gonatt och gick ut. Gick in med några minuters mellanrum och buffade/lugnade. En del protester såklart, men Stella sov efter 10 minuter och Signe efter 25. Men nu är ju inte läggningen egentligen ett problem, utan nätterna. Samma metod ska därför tillämpas nätterna igenom.

Nu väntar vi på pizza som ska intagas med en styrkande flaska vin. Under tiden monterar maken finaste byrån till vårt sovrum och jag bloggar.

3 kommentarer:

  1. Jag önskar er lycka till med nätterna. Jag kan inte tänka mig hur det skulle vara med två. Mandy har några dåliga nätter men det håller aldrig i sig mer än 2-3 nätter sen sover hon bra. Däremot har jag börjat fundera på att sluta amma. Hon är ju 11 månader snart och med sex tänder börjar det göra väääldigt ont i mammas tuttar :/ Aja, ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra plan! Jag håller tummarna för er och sessorna i natt... Byrån är fin som snus också!

    SvaraRadera
  3. jenny: jag kan inte föreställa mig hur det är att ha en ;) Skämt åsido så har tjejerna fått så dåliga nattvanor att vi tyckte det var dags att säga ifrån på skarpen nu.

    anna: det känns bra! och byrån är vi störtkära i!

    SvaraRadera