onsdag 2 januari 2008

dålig bloggerska

Kombinationen massa helger med kinkiga Sessor gör att jag är en dålig bloggerska. Men nu är vi ute på andra sidan med nytt år och allt så jag får väl försöka ta mig i kragen.

Nyårsafton blev en lugn men trevlig tillställning. Lyckades natta Sessorna innan huvudrätten och sen fick vi faktiskt äta helt ostörda. Mindre kul när de sen ville gå upp 06.30 och det var min tur att ta morgonpasset. Dagen innan när maken skulle upp vaknade de inte förrens 08.00. Är inte det orättvist så säg? Så jag var extremt trött i går. Fick dock en liten paus frammåt lunch då morfarn tog ut tjejerna i vagnen och jag kunde vila en timme.

Nu är det ju som bekant vardag igen och maken har åkt till Lärdomsstaden för att jobba. Jag håller alla tummar för att vår lägenhet snart ska vara fullt beboelig igen. Det går ju visserligen bra att bo här hos mormorn och morfarn, men jag saknar vårt eget hem!

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med att de små liven vaknar tidigt när mamma ska ha morgon och senare när pappan har det. Hos oss sover Melvin nästan som bäst på lördagar när Nicke ska ta honom, dock kan det bero på att om jag sover i gästrummet hör jag inte Melvin och Nicke vaknar inte av honom, tillslut somnar han nog om av ren tristess den stackaren. Häromdagen sov han från typ 20 till 8.30, har nästan aldrig hänt förut...

    SvaraRadera
  2. en mölnbobo: Det är väl så att man som mamma är lite mer lättväckt. Skönt att du får sovmorgon på lördagar i alla fall!

    SvaraRadera