onsdag 12 december 2007

snälla tomten

Har blivit utmanad av e att skriva en önskelista.

Så här fungerar det: Skriv en önskelista med sju önskningar. Motivera dem, kort eller långt. Tagga sju bloggare som ska göra detsamma.

Fina önskningar om fred på jorden och så får stå tillbaka denna gång. Och en realistisk present-önskelista finns ju här bredvid. Så detta får bli en "lyx-önskelista". Med de där sakerna jag skulle vilja ha, men tycker är på tok för dyra. Utan inbördes ordning.

1. Missoni-scarf. Älskar deras mönster. Skulle dock inte betala så mycket pengar för en scarf. Jag använder inte ens scarf.

2. Carl Malmstens "jättepadda". Löjligt fin fåtölj. Löjligt dyr.

3. En ny cykel varje säsong. Jag går inte igång på bilar, men cyklar däremot! Men man kan ju inte köpa en ny varje år, tok heller!

4. Mullberry-väska. Jag brukar inte gilla snordyra designväskor, men jag älskar Mullberry. Vet inte exakt vilken modell jag vill ha, men ändå...

5. "Nationalmuseiskåpet". På ritningen kallad "skåp med 21 lådor" och ritades i slutet av trettiotalet. Nationalmuseum inköpte ett exemplar i samband med utställningen 1952. Kostar bara 105 000 kr på Svenskt Tenn.

6. Lyxiga dyra högklackade skor som jag inte orkar gå i och inte har tillfällen att använda.

7. Ehh, det här var ju svårare än jag tänkt, så jag får dra till med Fred På Jorden ändå.

De flesta har väl redan blivit utmanade, så jag utmanar den som vill! Kanske är tomten blogg-läsare ändå.

1 kommentar: