lördag 3 november 2007

lista

Fyra saker jag inte klarar mig utan just nu:

  1. Amningskudde. Gör mitt liv som dubbelammande tvillingmorsa mycket enklare.
  2. Vattenflaska. Jag är ständigt törstig. En står vid "amningsstationen", en bredvid sängen, en i skötväskan.
  3. Öronproppar. När maken snarkar och Sessorna bökar (trots dem hör jag när de vaknar, så ingen fara!) kan jag ändå sova tack vare dessa.
  4. Bärsjal. När nån av Sessorna kinkar för mycket i vagnen/hemma åker de upp i sjalen och blir oftast glada.

4 kommentarer:

  1. det där minns jag, jag hade ständigt en vattenflaska bredvid mig när jag ammade. Jäklars vad vatten det gick åt.

    SvaraRadera
  2. act as if: så mycket som de här tjejerna klunkar i sig är det inte konstigt att jag blir törstig...

    SvaraRadera
  3. den första nån gång ibland. Vattenflaska, always, annars dör jag av huvudvärk! Och öronproppar och bärsjal är ett måste :)

    SvaraRadera
  4. lena: vi mammor är rätt lika ;)

    SvaraRadera