måndag 15 oktober 2007

intensiva ungar

I dag har varit en gnällig dag. Vi gjorde en bilutflykt på eftrmiddagen till en vän med hennes två barn. Prinsessorna var måttligt roade. Nu är vi hemma och Sessorna är rätt nöjda, men jag känner mig som en urvriden disktrasa. Helt dränerad på energi. Har sagt nej till ett projekt jag trodde att jag skulle kunna genomföra. Bara att inse att just nu är det Sessorna och inget annat som gäller i mitt liv. De behöver all min uppmärksamhet och jag har inte energi till nåt annat. Och så får det lov att vara ett tag.

3 kommentarer:

  1. Vad jag känner igen mig. Saker jag trodde att jag skulle kunna göra under mammaledigheten har jag insett att jag troligtvis kommer att få skippa. Och då har jag ändå bara en bäbis, inte två.

    SvaraRadera
  2. Herregud ja. Instämmer. Och jag har bara ett barn! Du är en superwoman, you know...!

    SvaraRadera
  3. att bli mamma: det är bara att böja sig för bebisarnas vilja!

    camilla: tack! ALLA mammor är super women tycker jag!

    SvaraRadera