onsdag 3 oktober 2007

duktiga tjejer

Våra Prinsessor börjar bli så stora! Numer är det lattjolajbans att ligga på mage och kolla. Ibland rullar de även från mage till rygg. Från rygg till mage är lite besvärligare, men de övar varje dag. De "pratar" även väldigt mycket och skrattar förtjust när man busar eller kittlar dem. Vagnen är fortfarande ingen stor favorit, men det går bättre och bättre. De äter fortfarande mycket och ofta och snart ska vi börja med smakportioner. Kvällshumöret är fortfarande inte det bästa, men skrikfesterna har inte varit lika intensiva nu ett tag. Oftast verkar de tycka att livet är kul, bara det händer lite saker så att de inte blir uttråkade!

8 kommentarer:

  1. Det där med uttråkning stämmer så himla bra! På så väl litet som stort barn. Tråkigt = gnäll. Tjejerna lär äääälska sittvagnen sen. Satte (barnvagnshataren) Peo i sin när han var 5,5 månader och halleluja vilken skillnad. Det kommer!

    SvaraRadera
  2. Du har skrivit fel på kortet, det ska stå: Kolla mamma så OEMOTSTÅNDLIG jag är så det så!

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart när man verkligen SER att dom små liven utvecklas! Jag minns tillbaka och småler....
    Såg på TV för ett tag sedan, han den där barn-tankeläsaren hade ett fall med en tjej som inte gillade att sitta i vagnen (hon var helt hysterisk!). Han kom fram till att hon gillade inte att sitta vänd ifrån sin mamma som körde. Dom skaffade en ny vagn som var vänd åt "rätt håll" och det var som natt och dag! (Härmed inte sagt att det skulle hjälpa i ert fall...) Det var änna läskigt att se hur han (tankeläsaren) hade rätt om många saker. Har du sett programmet?
    Jag har lagt upp denna sidan som länk på min. Misstycker du så får du säga (skriva) ifrån!

    Ha det gott!
    Kram,
    Anja

    SvaraRadera
  4. camilla: jag längtar ochså tills sittvagnen kan börja användas!

    lena: du har så rätt!

    anja: jag har sett det där programmet nån gång. I mina tjejers fall är problemet att de vill kunna se sig omkring, så jag tror det blir bättre när de kan sitta upp. självklart är det ok om du länkar till mig, jag känner mig bara hedrad!

    SvaraRadera
  5. men åååååååååh såna goooosiga bebiskinder. runda och mjuka.

    gosesnutt.

    SvaraRadera
  6. kapybaran: jaaa, nu kan man inte ana hur pyttiga de var när de föddes!

    SvaraRadera
  7. Vad duktiga tjejer du har, Melvin kan inte lyfta huvudet sådär högt... han fick ligga lite på mage igår och då var han väldigt duktig, ska låta honom ligga lite varje dag.

    SvaraRadera
  8. en södertälje bo: de har precis lärt sig! jag tror att de är rätt tidiga i den utvecklingen. jag har tränat lite varje dag sen de var nån månad.

    SvaraRadera