fredag 26 oktober 2007

dagens vikt

Mätning och vägning på BVC stod på dagens agenda. Here goes:

Signe väger 6660 g och är 63 cm lång.
Stella väger 6170 g och är 62 cm lång.

Det innebär en viktökning på ca 150 g i veckan för båda tjejerna. De följer sina kurvor fint och allt ser bra ut.

Tänkte försöka upprepa gårdagens promenadbedrift på väg hem, men det slutade bara med en rasande fröken Signe. Så nu sitter jag här: ammar, surfar och hetsäter godis. För långpromenad och godis är väl utbytbart?

6 kommentarer:

  1. Godis är gott!

    Hoppas ni får det kul i helgen!!! Själv ska jag försöka kränga på mig uniformen för sista gången på ett tag, gemensam konsert med VUM på söndag. Hälsa maken.
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar att godis och långpromenader skulle vara utbytbara. Känner mig mycket godissugen just nu...

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. jenny: lycka till på konserten, och ha en skön helg.

    cecilia: men du är ju så duktig! Jag bara fikar och slöar. Tur att amningen tar en del ändå ;)

    SvaraRadera
  4. same, same, but slightly different, skulle jag säga ;-)

    Godis är gott och om inte förr, så tror jag båda sessorna kommer gilla vagnen när de får sitta upp.

    SvaraRadera
  5. Klart det är utbytbart, bara att byta bäst du vill! När du ammar kan du dessutom äta allt godis du vill. Extra bonus till mamma.

    SvaraRadera
  6. kapybaran: jag hoppas också på vagnrevolution när de kan sitta upp.

    camilla: ja, men jag är så djupt i sockerträsket att jag inte vet hur jag någonsinn ska ta mig ur det!

    SvaraRadera