lördag 9 juni 2007

varmt!

I dag är det verkligen tokvarmt! Vår dagliga barnvagnspromenad blev inte så njutbar, för vi oroade oss bara för att sötnosarna skulle dö av värmeslag. Så nu är vi tillbaks i hemmets svala vrå. Och prinsessorna har snuttat i sig massor med bröstmjölk så jag hoppas de inte är törstiga.

Stan ligger öde, alla är väl och badar, och jag längtar till ett hus på landet där man kan sitta i skuggan och mysa. Men vi får väl dra ner markisen och mysa på balkongen i stället. Nu ska jag se om man kan plantera blomlådor med bebis i sjal på magen.

3 kommentarer:

  1. Jag fattar inte ens att du kan plantera blomlådor med 2 bebisar!
    Här kommer man knappt upp ur sängen och bärsjalen har jag inte ens wwhunnit prova.

    SvaraRadera
  2. Vi lyckades aldrig med sjalen. Eller Peo var ingen sån harmonisk unge. Skrek som en vettvilling bara han låg i vagnen. Vad härligt att tjejerna gillar den!

    Haha, ja, det blir varmt i vagnarna såna här dagar! Ser många som täcker hela vagnsöppningen med nåt för att skydda bebis från solen. Kan säga att det är värre att det inte blir cirkulation därinne... Mycket bröstmjölk är svaret på allt! Kissar de så får de i sig tillräckligt.

    Härliga du, som planterar med dina sötnosar :-)

    SvaraRadera
  3. lena: jag fattar inte heller, men vad kan jag säga, jag är en rastlös själ.

    camilla: de dricker och kissar som galningar, så de har det nog bra!

    SvaraRadera