tisdag 1 maj 2007

sköna maj välkommen

Jag fick uppleva lite Uppsala-Valborg i går. Maken slutade tidigt och vi tog en promenad runt stan. I HumC-parken (eller vad den heter nu förtiden) var fylleslaget totalt, jag kände mig nästan rädd. I universitetsparken var medelåldern betydligt högre och studentmössorna betydligt mer gulnade. Utanför Norrlands spelade Phontrattarne och lät som de alltid gjort även om jag inte känner nån i bandet längre. Från nationerna sprutade champagnen och glädjen var stor över hela staden. Det är ändå nåt visst med sista april i Uppsala, även om jag var mer av en åskådare i år. Kvällen spenderades i trevligt sälskap med utsökt mat. Avslutades rätt tidigt eftersom jag aldrig varit nån nattmänniska. I dag pysslar vi lite och ska nog åka iväg och köpa lite bebissaker nu. Det är ju trots allt max sju veckor kvar tills de små griskultingarna tittar ut!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag längtade nostalgiskt efter Uppsalavalborg i förrgår! Särskilt champagnegaloppen, den är oslagbart trevlig!! Nu ligger studentmössan ensam på en hylla och gulnar... =)

    SvaraRadera
  2. emma: det finns gott om gulnade studentmössor här, så än är det inte försent med Uppsalavalborg!

    SvaraRadera