söndag 13 maj 2007

att fylla frysen

Innan man får barn ska man fylla frysen. Matlådor till den där första tiden och fikabröd till alla som vill komma och titta på underverken. Hittills har det väl gått sådär med den uppgiften för mig. Fastän jag tycker det är kul att laga mat och baka så har orken inte riktigt infunnit sig. Men nu har jag i alla fall börjat. I går bakade jag Hallongrottor som inte alls blev lika fina som mormors, men rätt goda. Och i dag en plåt bullar. Har ej smakat dem än, men visst blev de fina? Nu kan i alla fall några få fika när de kommer och hälsar på. Om vi inte smaskar i oss allt innan twinsen kommer det vill säga ;)

5 kommentarer:

  1. vi har fyllt frysen -med färdigmat :-)
    jag är av den bestämda uppfattningen att de som kommer för att beundra nyföding(ar) också får ta med fika.
    det praktiserade jag när dottern föddes och det har jag praktiserat när jag hälsat på andra med nytillskott.
    men dina bullar såg så goda ut att jag kanske gör ett avsteg och kommer på våldsgästning utan fikabröd -det vore nåt va? ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, vad ska jag skylla på då som inte har barn, inte väntar barn men som bakat Dregens-kladdkaka hela veckan.....

    SvaraRadera
  3. kapybaran: du är så välkommen!

    et: baka får man alltid göra!

    SvaraRadera
  4. Oh vilken bra idé. Min syrra fick en son imorse så nu ska jag göra bullar till henne och en stor lasagne!

    SvaraRadera
  5. minna: det låter som en superbra idé!

    SvaraRadera