onsdag 25 april 2007

rapport

Så. Återkommen från föräldrautbildningen. Den leds av en frilansande konsult-barnmorska med klara Farbror Barbro-vibbar. Fast på ett bra sätt. Jag känner mig mer positiv nu än i morse. En del vettig teori blandades med en stor potion öppna frågor samt lite förlossningspsykologi. Kändes bra faktiskt, även om jag ibland fick lite fniss-attacker när Farbror Barbro-vibbarna blev för starka. Nästa vecka är det besök på förlossningen och blir nog nyttigt och intressant tror jag.

Passade även på att kolla upp mitt blodtryck som fortsätter att ligga i överkant. Men det ökar i alla fall inte, och inga andra tendenser till havandeskapsförgiftning finns, så det verkar vara rätt så mycket frid och fröjd. Fortsatt vila och fortsatta täta kontroller. Det ska nog gå bra det här.

2 kommentarer:

  1. Frilansande konsult-barnmorska låter bra. Det betyder att hon i alla fall delvis frigjort sig från landstinget. Farbror Barbro låter mera tveksamt men det kanske är oundvikligt med tanke på temat. Ett tips bara. Om det ev skulle visa sig att det blir planerat snitt: Hoppa inte av föräldrautbildningen! Det är en unik kurs som man bara blir erbjuden när man väntar barn första gången och sedan aldrig mera.
    Skönt att trycket håller sig på någorlunda nivå. Jag känner många som haft högt blodtryck under graviditeten men bara en som fick havandeskapsförgiftning. Hon hade det "i släkten".
    Kram mams

    SvaraRadera
  2. mams: ja det verkar ändå vara en bra kurs! Och hon var ej så stressad som alla landstings-barnmorskor.

    SvaraRadera