lördag 21 april 2007

materialsport

Vi ska ju snart ha våra första barn. I början tänkte jag mest på hur det var att vara gravid och hur det kändes. Men nu med bara bortåt två månader kvar börjar jag tänka på hur det ska vara när de är här. Och då överöses man med tips och råd angående saker man behöver. Det är lätt att förföras av alla söta bebisprylar som finns. Jag blir förförd. Och lite stressad. Men egentligen. Hur mycket specialdesignade saker behöver man de där första månaderna? Jag vill ju att våra barn ska ha allt det bästa, men tanken slår ändå mig att många av sakerna mer är till för föräldrarna än för barnen. Jag kommer säkert köpa på mig massa saker som i efterhand visar sig onödiga, för ja, jag är en materialsportsnörd, men jag ska försöka tänka till lite innan jag slår till på den där livsnödvändiga prylen som jag innan jag såg den inte ens visste att den fanns. Hoppas jag i alla fall.

En liten fundering bara. Såhär på lördagsmorgonen.

Nu ska jag nog åka ner på stan och shoppa lite.

4 kommentarer:

  1. Åh, I know, precis så var det när Grisungen kom till världen. Jag köpte på mig massor med grejor som jag rätt snart insåg att "..öh, why..??", men då är det bra att blocket.se finns! ;)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Man behöver inte så jädrans mycket alltså. Man köper garanterat mer än man behöver, innan barnet kommer. Gjorde jag i alla fall. Men så hade jag inte kräks-unge heller. Det är gigantisk skillnad! (säger dem)

    SvaraRadera
  3. camilla: då kanske det är ganska bra att jag är nästintill sängliggande och inte orkar gå i affärer och köpa på mig onödiga saker ;)

    SvaraRadera